Jeśli trafiłaś na tę stronę, zakładam, że wiesz co to jest strona lądowania, jednakże nurtuje Cię pytanie jak stworzyć skuteczny landing page generujący możliwie wysoką konwersję. Budując tego typu strony dla siebie i moich klientek stale zgłębiam tajniki tej sztuki. Dziś chciałabym Cię przestrzec przed pięcioma błędami, które łatwo popełnić robiąc to raz pierwszy.

Błąd nr 1 – za dużo linków

Tak, wiem. Każdego korci by tak jak na zwykłej stronie internetowej, również i na landing page wstawić ikony społecznościowe z linkami do profili marki. Może odpuścisz sobie LinkedIn i Pinterest, ale Facebook i Instagram tak bardzo kusi. Może ktoś „polubi” i liczba fanów znowu wzrośnie. Do tego jeszcze link do strony „o nas” no i do oferty…wiadomo. Ach zapomniałam, prowadzisz jeszcze blog, więc i link do najnowszych wpisów też się przyda. Czy wiesz, że wstawiając 4 dodatkowe linki, prawdopodobieństwo pozostawienia adresu przez osoby odwiedzające stronę spada o kilkadziesiąt procent?

Pewnie zastanawiasz się teraz dlaczego tak się dzieje. Odwiedzający stronę musi oszczędnie gospodarować swoimi decyzjami. Jeśli zamiast zapisu na newsletter czy odbioru darmowego e-booka kliknie w ikonę Facebooka ta przeniesie go na Twój fanpage. Tam, wiadomo, poogląda, poczyta, przejdzie do swojego profilu, ktoś do niego napisze i już do Ciebie nie wróci. W przypadku landing page nie możesz dawać wielkiego wyboru. Właściwie decyzje mogą być tylko dwie. Zapis na listę lub wyjście ze strony. Tylko i aż tyle.

Błąd nr 2 – za dużo treści lub treść nie związana z celem strony lądowania

Załóżmy, że oferujesz bezpłatny e-book. Przygotowany przez Ciebie materiał niesie ze sobą konkretne informacje, pomaga rozwiązać jakiś problem itp. Postaw zatem na skondensowany komunikat. Jeśli chcesz podkreślić, że jesteś ekspertem w danej dziedzinie i Twój materiał przedstawia wysoką jakość, opisz to w dwóch – trzech zdaniach. W dalszej części komunikatu postaw na korzyści jakie niesie ze sobą pobranie e-booka. Nie rozpisuj się o całej historii Twojej edukacji i doświadczenia zawodowego. Nie opisuj szczegółowo oferty. Do tego służą inne miejsca.

Błąd nr 3 – brak spójności graficznej

Choć może brzmieć to trywialnie, strona lądowania i obraz, który ją promuje w mediach społecznościowych czy na stronie internetowej musi być taki sam. Nie pozwól, by jedynym punktem łączącym te dwie rzeczy było logo marki. Jeśli na landing page używasz zdjęcia lub tła w określonym kolorze, grafika promująca musi zawierać te same elementy. Jeśli używasz określonego hasła promującego stronę, niech pojawi się ono także na niej.

Błąd nr 4 – gdy tekst jest obrazem

Platformy oferujące usługi mailingowe i tworzenie stron lądowania pozwalają na podczytanie własnych zdjęć, grafik i oczywiście tekstu. Nie pozwól by cały tekst znajdował się na wcześniej przygotowanej grafice czyli de facto był obrazem, a nie zwykłym tekstem napisanym na stronie. Dlaczego? Zakładam, że oprócz samodzielnego promowania strony chcesz by strona pozycjonowała się sama. Dobrze by było, gdyby ktoś wpisując określone hasło w wyszukiwarce mógł na nią trafić. W tym celu musisz ułatwić pracę robotom Google by te mogły „przeczytać” co znajduje się na stronie. Nie twierdze, że na grafice nie może być tekstu, ale nie może się on znajdować tylko tam.

Błąd nr 5 – problemy z wyświetlaniem na urządzeniach mobilnych

Coraz częściej przeglądamy strony na smartfonach. Dopilnuj by to co świetnie wyświetla się na komputerze było dobrze widoczne na komórce. Zanim opublikujesz link do strony lądowania sprawdź czy wszystko jest czytelne, czy tekst nie jest ucięty i czy landing page ładuje się poprawnie.

Dzięki tym pięciu wskazówkom unikniesz podstawowych błędów, które zaniżają konwersję stron lądowania. Oczywiście jest to wierzchołek góry i jeśli interesuje Cię ten temat, warto pogłębić wiedzę by osiągać jak najlepsze wyniki. Kiedy przeglądam moje stare strony widzę, że i ja wpadłam w kilka pułapek. Nie warto się jednak załamywać. Każda kolejna strona będzie lepsza, bo grunt to świadomość i optymalizacja. Jeśli masz pytania lub potrzebujesz wsparcia przy budowie swojej strony chętnie Ci w tym pomogę.