Lubisz prezenty? Ja też. Każdy lubi. To one wywołują pozytywne emocje, ocieplają wizerunek, sprawiają, że czujemy się lepiej. Pamiętaj więc o tym, że Twoim stałym i potencjalnym klientom również będzie miło jeśli coś od Ciebie dostaną. Możesz podziękować im za to, że z Tobą są i wspierają Twój biznes. Prezent dla wiernych klientów będzie miłym podziękowaniem, a podarunek dla tych potencjalnych zachętą by zostali na dłużej. Darmowy produkt w wersji cyfrowej może zachęcić także to pozostawienia swojego adresu mailowego, co ułatwi budowanie listy wysyłkowej newslettera itp.
Zastanawiasz się jaki prezent ucieszy osoby interesujące się Twoją działalnością? Do pierwszej grupy należą tzw. info-produkty czyli:
- Checklista – wszystko co ułatwi wykonanie określonego przedsięwzięcia. Niezależnie od tego czy są to zakupy podczas stosowania diety czy lista rzeczy, które powinny znaleźć się w wakacyjnej walizce.
- Ściąga – informacje z pigułce, zbiór najważniejszych rzeczy dotyczących jakiegoś tematu.
- Mini poradnik, e-book – np. 10 zasad ułatwiających przygotowanie przyjęcia, czy dobór stroju do konkretnej sylwetki itp. Nie musisz pisać książki. Wystarczą 2-3 strony by ofiarować wartość dodaną do Twojego produktu.
- Workbook – inaczej mówiąc zeszyt ćwiczeń, który pomoże wykonać określone zadanie czy nabyć jakąś umiejętność jak np. fotografowanie.
Drugą grupą prezentów są wszelkiego rodzaju umilacze. Jednym słowem są to produkty elektroniczne, które będą cieszyły oko i przypominały o Tobie.
- Plakaty do samodzielnego wydruku
- Plannery dzienne, tygodniowe, miesięczne
- Tapet na pulpit komputera czy smartfona
Poniżej kilka przykładów mojego autorstwa. Zostały stworzone jako produkty płatne dla mojej drugiej marki czyli Szalonego Papiernika, ale nic nie stoi na przeszkodzie by stworzyć tego typu prezenty dla stałych czy potencjalnych klientów Twojego biznesu.
To o czym powinnaś pamiętać to wizualna i tematyczna spójność prezentów z Twoją marką. Twórz podarunki, które bezpośrednio nawiązują do produktów czy usług jakie sprzedajesz. Niech planner ułatwia zapisywanie posiłków jeśli oferujesz porady dietetyczne. Plakat do pokoju dziecka będzie miłym elementem dopełniającym jeśli w Twoim asortymencie znajdują się ubranka i akcesoria dla najmłodszych. Tworzysz produkty dla nowoczesnych i przebojowych kobiet, niech tapeta na smartfonie przywołuje uśmiech i miłe skojarzenia z marką. Mistrzynią w tej dziedzinie jest Marta Krasnodębska, której tapety i materiały możesz pobrać tutaj.
Nie zapomnij o utrzymaniu odpowiedniego stylu, czy dodaniu takich elementów kolorystycznych, które nawiązują do Twojej marki. Logo to oczywista oczywistość, więc nie zapomnij oznaczyć swoich prezentów.
Skoro o podarunkach dziś mowa, nie mogłam sobie odmówić by i Tobie nie ofiarować małego upominku. Przygotowałam mini poradnik, który pomoże Ci stworzyć cyfrowy prezent. Znajdziesz w nim pytania, które pozwolą zebrać najważniejsze informacje na temat Twojej marki oraz linki do programów oraz banków grafik i zdjęć a także kilka wskazówek.
Mini poradnik to nie wszystko. Właśnie powstała Księżycowa Baza Wiedzy, do której trafiają materiały typu e-booki i video, żeby wszystko było w jednym miejscu. Chcesz dostęp? Razem z mini poradnikiem „Jak stworzyć cyfrowy prezent dla klientów” otrzymasz dostęp do tego tajnego miejsca 😉
Piękny blog mnóstwo informacji dziękuję 😉
Pobrałam, materiały są super! Dziękuję 🙂
Bardzo się cieszę 😉