A więc masz konto na Instagramie. Nie wykluczone, że publikujesz od dawna i zastanawiasz się teraz dlaczego chcę zwrócić uwagę na ogólny obraz Twojej aktywności w tym medium społecznościowym. Odpowiedź jest prosta. Każda nowa osoba zanim zdecyduje się wcisnąć guzik „obserwuj” spojrzy na całokształt Twoich publikacji. Ładne zdjęcia i angażująca treść to jedno. Drugie to strona główna profilu na Instagramie. Tylko od Ciebie zależy jak bardzo będzie zachęcać właściwe osoby do tego by polubiły Twoj profil.
Kluczem do wpadającego w oko profilu na Instagramie jest STRATEGIA. Być może teraz Cię rozczaruję, ale najładniejsze profile to najczęściej te, na których zdjęcia zamieszczane są według jakiegoś klucza, gdzie wcześniej przygotowane fotografie snują misterną opowieść o marce lub właścicielu konta. Chcesz zobaczyć o czym mówię? Proszę bardzo. Oto kilka przykładów.
Jeden wspólny element
Zastanów się, czy jest w Twoim otoczeniu jakiś przedmiot, atrybut z którym się nie rozstajesz. Być może związany jest on z Twoją pasją lub zawodem. Możesz wykorzystać go jako stały element każdego zdjęcia, na których oprócz wspomnianego atrybutu pokażesz swoją codzienność. Przykładem wykorzystania tego pomysłu poniższy jest profil.
malgosia.violino
Motyw przewodni
Nieco podobnym sposobem do poprzedniego jest wprowadzenie motywu przewodniego do publikowanych zdjęć. To co zobaczysz poniżej to absolutny top instagramowej twórczości. Pisząc o motywach przewodnich w dziedzinie fotografii nie sposób nie wspomnieć o tym miejscu.
georgiestclair
Spójna kolorystyka
Jeśli trudno wybrać Ci konkretny motyw przewodni czy przedmiot, który miałby pojawiać się na każdym zdjęciu, możesz rozważyć kolejną propozycję jaką jest spójna kolorystyka. Ten sposób „ubrania” Twojego profilu polega na ustaleniu podstawowych kolorów Twojej marki. Być może będą to kolory z Twojego logo lub te pojawiające się najczęściej na Twojej stronie internetowej. Tworząc z nich motyw przewodni możesz pozwolić sobie na większą swobodę w doborze przedmiotów czy scenerii do fotografowania. Przyjrzyj się jak Natalia z bloga Jest Rudo opanowała ten sposób do perfekcji.
jestrudo
Reguła trzech
W przypadku gdy nie chcesz stawiać sobie ograniczeń dotyczących koloru lub kompozycji, pomysłem wartym uwagi jest metoda, którą nazwałam „regułą trzech”. Wspomniany sposób publikacji polega na tym, że w jednym rzędzie (3 zdjęcia) publikujemy fotografie, które coś ze sobą łączy. Czy będzie to kolorystyka czy przedmiot to już nie jest istotne. Ważne, by te trzy zdjęcia ze sobą współgrały. Kolejne trzy mogą opowiadać zupełnie inną historię. Sposób ten wykorzystuje nasza rodzima marka kosmetyczna czyli Dr Irena Eris – Provoke.
drirenaerisprovoke
Szachownica
Gdy prowadziłam swój pierwszy profil na Instagramie trudno mi było zdecydować się na którąś z powyższych metod. Często publikowałam zdjęcia sytuacyjne, odnoszące się do danej chwili, przedstawiające aktualny moment, w jakim się znajdowałam czyli np. konferencję, event PR-owy itp. Chcąc wprowadzić jakiś spójny element, zdecydowałam się na feed w formie szachownicy. Polega on na tym, że wcześniej przygotowujemy sobie grafiki np. z cytatem, hasłem itp. następnie co drugie zdjęcie zamieszczamy właśnie taką grafikę. Po kilku publikacjach zacznie nam powstawać coś w rodzaju szachownicy. Nie pochwalę się wspomnianym profilem, ponieważ nadal służy mi on do rożnych eksperymentów i mówiąc szczerze nie wygląda tak jakbym chciała, jednak tu pokażę Ci pierwowzór. Jeśli nie potrafisz przygotować własnych grafik, może te projekty gotowych szablonów przypadną Ci do gustu.
hakerkisukcesu
A tu druga propozycja szachownicy…
Odnowazdrowia
Puzzle
Ostatni przykład jaki Ci zaproponuję to układ, który zdecydowałam się wprowadzić na profilu Moon Project. Jest to sposób, który wymaga wcześniejszego przygotowania jak i wyżej opisane przykłady. Różni się on jednak tym, że po wejściu na stronę profilową nie zobaczymy wielu zdjęć tylko jedną dużą grafikę złożoną z kwadratowych kafelków. Jedyna trudność polega na tym, by tworząc pojedyncze elementy tej układanki pamiętać, że każdy z nich powinien tworzyć odrębną całość. Wszak obserwatorzy widząc nieskładne elementy mogą poczuć się zdezorientowani i przestać obserwować nasz profil. Ja cały czas uczę się tej metody.
moonproject.grafiki
Kadruj na okrągło
Tak wiem. Instagram wymusza kwadratowe lub prostokątne zdjęcia i nie pozwala kadrować dowolnie. W sieci jest jednak mnóstwo aplikacji, którymi przytniesz fotografię niemal w dowolny sposób. Koło to tylko początek zabawy. Sprawdź z resztą aplikację Round Photo i zobacz ile masz możliwości. Poniżej mała inspiracja.
ohmyamj
Kolor, kolor, kolor
Jeśli nie możesz lub nie chcesz zdecydować się na konkretną paletę barw uczyń z tego atut. Używaj kolorów w dowolnej konfiguracji, ale niech będzie soczyście, wibrująco i ekstremalnie kolorowo.
bespokebride
Mam nadzieję, że któraś z przedstawionych metod na stworzenie przykuwającego uwagę profilu na Instagramie przypadła Ci do gustu. Zachęcam Cię do obserwowania wspomnianych kont. Nie wykluczone, że znajdziesz na nich inspirację, która umknęła mojej uwadze. Będzie mi miło jeśli zostaniesz ze mną na dłużej i polubisz także mój instagramowy profil.
Świetny poradnik. Jest to dla mnie mega źródło inspiracji, ponieważ dopiero uczę się insta i odkrywam możliwości. A długo podchodziłam do tematu jak pies do jeża.
Jeśli będziesz chciała się pochwalić swoimi zdjęciami otaguj mnie @moonproject.grafiki
Rewelacyjne tipy i inspiracje ! Mój Instagram zdecydowanie kuleje, nie starca mi czasu i zapału na jego dodatkowe ogarnięcie – ale może teraz się wreszcie zmotywuję dzięki tym poradom 🙂
Dziękuję. Używasz programów do planowania postów na Ig? Może aplikacja np. Later ułatwi Ci życie 😉
Witam,
a co jeśli ktoś ma sklep i ma wiele produktów? Te wszystkie załączone zdjęcia wyglądają estetycznie i ładnie, ale takich kont na pewno bym nie śledziła, no może dwa ostatnie bo mimo tego koloru czy kształtu są bardziej naturalne, a pozostałe przestylizowane.
Jeśli masz do dyspozycji wiele produktów tym bardziej jest co fotografować. Warto wtedy zastanowić się nad elementem łączącym różne produkty. Tak, aby portfolio prezentowanych produktów było spójne. Nie musi być wystylizowane jeśli wolisz bardziej naturalny charakter. Ja wybrałam akurat te konta ponieważ dla mnie są inspirujące.
Zastanawia mnie publikowanie takich ciągów zdjęć które układają się w duży obraz, albo w wersji trzech podobnych. To fajnie wygląda w momencie, gdy cały obraz jest ładnie wyrównany, albo trójki w poziomie, ale dodając pierwsze lub drugie zdjęcie z kolejnej trójki robi się przeskok. Czy to oznacza, że trzeba opublikować szybko jedno po drugim trzy zdjęcia, żeby nie rozwalać sobie kompozycji?
Dobre pytanie. Na początku obawiałam się „rozjeżdżania” całości, jednak nawet jeśli brakuje jednego czy dwóch zdjęć w wierszu to i tak widac spójną całość. Teraz akurat brakuje u mnie dwóch „kafelków”. https://www.instagram.com/moonproject.grafiki/
Nie ma zatem konieczności publikowania wszystkich trzech zdjęć od razu. Oczywiście ta zasada dotyczy takich rozwiązań jak u mnie, kiedy prawie każdy post niesie jakiś przekaz wizualny sam w sobie. Inaczej będzie w przypadku tradycyjnych zdjęć pociętych na kawałki. Wtedy warto publikować trójkami w kilkugodzinnych odstępach czasowych, żeby nie wystraszyć obserwatorów 😉 Kiedyś widziałam fantastyczny profil składający się z samych panoram z 3 zdjęć. Tam każda część zdjęcia była wartościowa sama w sobie.
Kurczę, trudne to. Ja mam zamiast pomysłu jedną wielką czarną dziurę.
Dobrusia…wszystko można osiągnąć małymi kroczkami 😉
U mnie jest kolorowo, często pojawiają się minimalistyczne motywy miedzi lub złota…staram się robić zdjęcia na 3 kolorach, tła kamienne ale też zdarza się wplatać drewno
Znam Twój Instagram i bardzo go lubię. Właśnie te elementy złote i miedziane tworzą fajne połączenie.
Zakładając konto na Instagramie starałam się umieszczać trzy zdjęcia, które współgrają ze sobą, teraz zmieniam profil i nie mam jeszcze do końca pomysłu. Ale chyba będzie podobnie. Podobają mi się puzzle, ale rzeczywiście każde zdjęcie musi być całością, ale i tak mam wrażenie, że po jakimś czasie całość się rozpadnie. Chyba, że ma się przemyślane i opracowane 100 zdjęć, jak nie więcej…
Tutaj faktycznie trzeba planować z wyprzedzeniem i trzymać się planu. Dobrym pomysłem jest jakiś kolor przewodni albo przeplatanie zdjęć grafikami z tekstem.
Świetny artykuł! Ląduje w zakładkach:)
Miło mi 😉