A więc masz konto na Instagramie. Nie wykluczone, że publikujesz od dawna i zastanawiasz się teraz dlaczego chcę zwrócić uwagę na ogólny obraz Twojej aktywności w tym medium społecznościowym. Odpowiedź jest prosta. Każda nowa osoba zanim zdecyduje się wcisnąć guzik „obserwuj” spojrzy na całokształt Twoich publikacji. Ładne zdjęcia i angażująca treść to jedno. Drugie to strona główna profilu na Instagramie. Tylko od Ciebie zależy jak bardzo będzie zachęcać właściwe osoby do tego by polubiły Twoj profil.

Kluczem do wpadającego w oko profilu na Instagramie jest STRATEGIA. Być może teraz Cię rozczaruję, ale najładniejsze profile to najczęściej te, na których zdjęcia zamieszczane są według jakiegoś klucza, gdzie wcześniej przygotowane fotografie snują misterną opowieść o marce lub właścicielu konta. Chcesz zobaczyć o czym mówię? Proszę bardzo. Oto kilka przykładów.

Jeden wspólny element

Zastanów się, czy jest w Twoim otoczeniu jakiś przedmiot, atrybut z którym się nie rozstajesz. Być może związany jest on z Twoją pasją lub zawodem. Możesz wykorzystać go jako stały element każdego zdjęcia, na których oprócz wspomnianego atrybutu pokażesz swoją codzienność. Przykładem wykorzystania tego pomysłu poniższy jest profil.

malgosia.violino

ciekway profil na instagramie, instagram, najlepsze profile na instagramie

Motyw przewodni

Nieco podobnym sposobem do poprzedniego jest wprowadzenie motywu przewodniego do publikowanych zdjęć. To co zobaczysz poniżej to absolutny top instagramowej twórczości. Pisząc o motywach przewodnich w dziedzinie fotografii nie sposób nie wspomnieć o tym miejscu.

georgiestclair

najlepsze konta na instagramie, najładniejsze profile na instagramie, profile, które warto obserwować na instagramie

Spójna kolorystyka

Jeśli trudno wybrać Ci konkretny motyw przewodni czy przedmiot, który miałby pojawiać się na każdym zdjęciu, możesz rozważyć kolejną propozycję jaką jest spójna kolorystyka. Ten sposób „ubrania” Twojego profilu polega na ustaleniu podstawowych kolorów Twojej marki. Być może będą to kolory z Twojego logo lub te pojawiające się najczęściej na Twojej stronie internetowej. Tworząc z nich motyw przewodni możesz pozwolić sobie na większą swobodę w doborze przedmiotów czy scenerii do fotografowania. Przyjrzyj się jak Natalia z bloga Jest Rudo opanowała ten sposób do perfekcji.

jestrudo

 

najładniejsze profile na instagramie, jak stworzyć ładny profil na instagramie

Reguła trzech

W przypadku gdy nie chcesz stawiać sobie ograniczeń dotyczących koloru lub kompozycji, pomysłem wartym uwagi jest metoda, którą nazwałam „regułą trzech”. Wspomniany sposób publikacji polega na tym, że w jednym rzędzie (3 zdjęcia) publikujemy fotografie, które coś ze sobą łączy. Czy będzie to kolorystyka czy przedmiot to już nie jest istotne. Ważne, by te trzy zdjęcia ze sobą współgrały. Kolejne trzy mogą opowiadać zupełnie inną historię. Sposób ten wykorzystuje nasza rodzima marka kosmetyczna czyli Dr Irena Eris – Provoke.

drirenaerisprovoke

Szachownica

Gdy prowadziłam swój pierwszy profil na Instagramie trudno mi było zdecydować się na którąś z powyższych metod. Często publikowałam zdjęcia sytuacyjne, odnoszące się do danej chwili, przedstawiające aktualny moment, w jakim się znajdowałam czyli np. konferencję, event PR-owy itp. Chcąc wprowadzić jakiś spójny element, zdecydowałam się na feed w formie szachownicy. Polega on na tym, że wcześniej przygotowujemy sobie grafiki np. z cytatem, hasłem itp. następnie co drugie zdjęcie zamieszczamy właśnie taką grafikę. Po kilku publikacjach zacznie nam powstawać coś w rodzaju szachownicy. Nie pochwalę się wspomnianym profilem, ponieważ nadal służy mi on do rożnych eksperymentów i mówiąc szczerze nie wygląda tak jakbym chciała, jednak tu pokażę Ci pierwowzór. Jeśli nie potrafisz przygotować własnych grafik, może te projekty gotowych szablonów przypadną Ci do gustu.

hakerkisukcesu

hakerki sukcesu, najlepszy instagram, najładniejsze konta na instagramie

A tu druga propozycja szachownicy…

Odnowazdrowia

Puzzle

Ostatni przykład jaki Ci zaproponuję to układ, który zdecydowałam się wprowadzić na profilu Moon Project. Jest to sposób, który wymaga wcześniejszego przygotowania jak i wyżej opisane przykłady. Różni się on jednak tym, że po wejściu na stronę profilową nie zobaczymy wielu zdjęć tylko jedną dużą grafikę złożoną z kwadratowych kafelków. Jedyna trudność polega na tym, by tworząc pojedyncze elementy tej układanki pamiętać, że każdy z nich powinien tworzyć odrębną całość. Wszak obserwatorzy widząc nieskładne elementy mogą poczuć się zdezorientowani i przestać obserwować nasz profil. Ja cały czas uczę się tej metody.

moonproject.grafiki

Kadruj na okrągło

Tak wiem. Instagram wymusza kwadratowe lub prostokątne zdjęcia i nie pozwala kadrować dowolnie. W sieci jest jednak mnóstwo aplikacji, którymi przytniesz fotografię niemal w dowolny sposób. Koło to tylko początek zabawy. Sprawdź z resztą aplikację Round Photo i zobacz ile masz możliwości. Poniżej mała inspiracja.

ohmyamj

Kolor, kolor, kolor

Jeśli nie możesz lub nie chcesz zdecydować się na konkretną paletę barw uczyń z tego atut. Używaj kolorów w dowolnej konfiguracji, ale niech będzie soczyście, wibrująco i ekstremalnie kolorowo.

bespokebride

 

bespokebride instagram

 

Mam nadzieję, że któraś z przedstawionych metod na stworzenie przykuwającego uwagę profilu na Instagramie przypadła Ci do gustu. Zachęcam Cię do obserwowania wspomnianych kont. Nie wykluczone, że znajdziesz na nich inspirację, która umknęła mojej uwadze.  Będzie mi miło jeśli zostaniesz ze mną na dłużej i polubisz także mój instagramowy profil.