O medium społecznościowym jakim jest Facebook można powiedzieć wiele, ale nie to, że boi się zmian. Ciągłe aktualizacje algorytmów Edge Rank, prezentacji osi czasu czy wymiarów grafik w postach sprawia, że nie sposób się nudzić i popaść w rutynę. Jeśli lubisz eksperymentować i zastanawiasz się w jaki sposób przyciągnąć uwagę odbiorców, mam dziś kilka wskazówek jak wykonać rozwijaną grafikę, która na pierwszy rzut oka przedstawia jedynie część komunikatu. Całość widoczna jest dopiero po kliknięciu w obrazek. A zatem mamy tu element marketingowy ocierający się o zasady AIDA czyli:

Attention – wzbudzenie uwagi. Post w wersji rozwijalnej będzie przykuwał uwagę, bo na pierwszy rzut oka nieco różni się od tradycyjnych grafik i treścią zachęca do interakcji.

Interest – zainteresowanie. Wzbudza zainteresowanie i ciekawość tekstem, a konkretnie pytaniem lub obietnicą.

Desire – pożądanie. Jeśli w obietnicy pojawi się możliwość rozwiązania jakiegoś problemu, odpowiedzi na pytanie.

Action – działanie. Drugi, ukryty CTA zachęca do podjęcia konkretnego działania , które rozwiąże wyżej wspomniany problem.

Jeśli ciekawi Cię jak taki post powstaje zapraszam Cię do obejrzenia filmu z instruktażem o tym jak zrobić rozwijalną grafikę na Fb w Canvie. Myślę, że warto przetestować ten rodzaj postów, póki nie ma ich jeszcze zbyt wiele w Facebookowej przestrzeni i nie opatrzyły się jeszcze innym użytkownikom tej platformy.