Czy chcemy tego, czy nie coraz bardziej stajemy się społeczeństwem obrazkowym. Krótkie i zwięzłe treści oraz przykuwające oko obrazy wzbudzają większe zainteresowanie. To one sprawiają, że kupujemy, lajkujemy i okazujemy trwalsze zainteresowanie jakimś miejscem, przedmiotem czy osobą. Nic więc dziwnego, że Instagram już dawno przestał być platformą tylko dla osób dzielących się swoją codziennością. To tam marki zdobywają nowych klientów, celebryci fanów, blogerzy czytelników, a vlogerzy nowych widzów. Mówi się czasem, że obraz może przekazać więcej niż tysiąc słów, ale nie oszukujmy się. Dziesięć obrazów będzie mówiło znacznie więcej niż jeden. Dziesięć zdjęć pokaże lub opowie więcej niż jedna fotografia.

To zapewne z tego powodu na Instagramie już dość dawno temu pojawiła się możliwość publikowania do 10 zdjęć w jednym poście. Z moich obserwacji wynika, że nie jest to jednak bardzo popularna funkcja. Częstokroć osoby posiadające profile, na których pojawiają się tak zwane slajdy, nie zawsze mają pomysł jak wykorzystać tę opcję. Dziś postaram się pokazać Ci 5 kreatywnych sposobów jak możesz wykorzystać pokaz slajdów na Instagramie by zaciekawić Twoich odbiorców.

1.Przed i po

Aranżujesz wnętrza, wykonujesz renowację mebli, jesteś dietetykiem, a może chcesz pokazać metamorfozę klienta po zabiegu kosmetycznym lub fryzjerskim. Pokazanie efektu Twojej pracy zestawionego z obrazem sprzed przemiany potrafi zadziałać na wyobraźnię i zachęcić potencjalnych klientów do przyjrzenia się bliżej Twojej usłudze.

2. Portfolio / nowa oferta

Działasz w strefie artystycznej? A może masz sklep? Pokaż część swojego asortymentu lub portfolio Twoich prac by wzbudzić zainteresowanie wśród obserwatorów. Moim zdaniem to świetna opcja dla wizażystów, którzy mogą pokazać efekty swojej pracy w określonych kategoriach jak makijaż biznesowy, ślubny itp.

3. Unboxing

Jeśli jesteś blogerką i otrzymujesz fizyczne produkty w tzw. PR-boxach zapewne dzielisz się zdjęciami otrzymanych produktów. Co powiesz na unboxing czyli odkrywanie tajemnicy w serii zdjęć? Gwarantuję, że takie przedstawienie produktu wzbudzi spore zainteresowanie.

4. Krótka historia / fotorelacja

Niezależnie od tego czy chcesz pokazać proces powstawania jakiegoś produktu, relację z podróży czy jakiegoś wydarzenia lub historię zmagań zakończonych sukcesem, taka opowieść w obrazkach na pewno zaciekawi Twoich odbiorców i w pewien sposób zbliży Was do siebie. W końcu to przez historie ludzi poznajemy ich lepiej i łatwiej jest nam polubić tych, którzy są do nas podobni.

5. Tutorial czyli krok po kroku

Chcesz nauczyć czegoś swoich obserwatorów? Przygotuj krótką lekcję w kilku krokach. Mini instruktaż makijażu, składania chusteczek, obsługi jakiejś aplikacji na smartfonie. Dla Ciebie to pestka, a widzowie będą Ci wdzięczni, że nauczyli się czegoś nowego lub rozwiązali jakiś problem.

Ciekawa jestem czy używacie opcji slajdów na Instagramie. Jeśli macie pomysły jak jeszcze można wykorzystać tę funkcję by zaangażować fanów i zachęcić ich do interakcji podzielcie się nimi w komentarzu.

Zainteresował Cie ten artykuł? Sprawdź o czym jeszcze piszę – > Pozostałe wpisy